Töltés
A hit szó hallatán a többségnek a vallás jut eszébe. Nekünk, kevesebbeknek az isteni kakaós keksz, de ezt most hagyjuk...
TovábbNem állítjuk, hogy ez az elmúlt hetek legforróbb témája. De hogy ott van az élbolyban, az biztos...
TovábbA megfelelő szintű szövegértés nem túl költséges valami. Főként idő és türelem kell hozzá. Na meg szótárak. Mert aki a szöveget nem érti, az a szavakat nem érti. Ez ennyire egyszerű.
TovábbEz könnyű: az, hogy valakit megtanítsunk valamire. Igaz. De ez olyan, mintha azt mondanánk: az ebéd célja az, hogy megegyük. Oké, de miért?
TovábbA tanítás nem elválasztható a tanító személyétől. Illetve elválasztható - csak nincs értelme. A tanítás jóval több az egyszerű információ átadásnál...
TovábbA tudás magabiztossá tesz. És ez jó. A nem-tudás elbizonytalanít. Ez pedig rossz. Érthető tehát, hogy szeretjük azt hinni: tudjuk, amit tudnunk kell. Az is világos, miért mozdulunk ki olyan nehezen a komfortzónánkból...
TovábbDr. Teresa Torzicky-nak, egy osztrák oktatási szakembernek van egy zseniális hasonlata az oktatási reformokról. Azt mondja, mindegy, mennyit fejlesztünk egy gyertyán, akkor sem lesz villanykörte belőle. Az üzenete egyértelmű: nem a mostani oktatási rendszer javított változatára van szükségünk, hanem...
TovábbA megfelelési kényszer nyomorult érzés. Ha jól megalapozzák, egy egész életet képes tönkretenni. A megfelelési kényszer rendszerint otthonról jön, a családtól. Ezért nincs mindenkinek. Akinek jutott, el sem tudja képzelni, milyen lehet az élet nélküle. Akinek nem jutott, annak az felfoghatatlan, milyen lehet úgy élni, hogy...
TovábbA tudás hatalom. Ezt már gyerekkorunkban megtanuljuk. De… Milyen tudás? A lottó nyerőszámai? A nagyember telefonszáma? A csalókód az örök élethez és ingyen lőszerhez a kedvenc játékunkban? Milyen tudás ad hatalmat? És hol lehet hozzájutni? Az iskola mennyiben ad TUDÁST és mennyiben csak tudást?
TovábbNéhány hete volt a 36 éves általános iskolai osztálytalálkozónk. Bizony, még pár év és Yoda mester átadja majd a helyét a buszon. A találkozóra meghívtuk a két alsós tanítónőnket...
TovábbAz első részben arról írtunk, hogy az oktatásnak valamilyen tevékenységben kell(ene) végződnie. Vagyis akkor beszélhetünk oktatásról, ha...
TovábbA cikkek célja az, hogy kicsit körbejárja, mi is kellene legyen az oktatás célja. Bár objektivitásra törekszünk, a végeredmény elkerülhetetlenül szubjektív lesz...
Tovább