M O S O L Y A M E N Ő

Töltés

Impresszum

  • Üzemeltető: Mosolygyár Egyesület
  • Székhely: 7400 Kaposvár, Dózsa Gy. u. 10.
  • Szervezet nyilvántartási száma: 14-02-0004361
  • Adószám: 18873478-1-14
  • Web: www.mosolygyaregyesulet.hu
  • E-mail cím: info@mosolyameno.hu
  • Telefon:+36 20 455 9300

Gondolatok

Mit tudsz? Kit érdekel? Mit tanulsz?

A tudás magabiztossá tesz. És ez jó. A nem-tudás elbizonytalanít. Ez pedig rossz. Érthető tehát, hogy szeretjük azt hinni: tudjuk, amit tudnunk kell. Az is világos, miért mozdulunk ki olyan nehezen a komfortzónánkból...

Tovább

Oktatás? Minek?

Dr. Teresa Torzicky-nak, egy osztrák oktatási szakembernek van egy zseniális hasonlata az oktatási reformokról. Azt mondja, mindegy, mennyit fejlesztünk egy gyertyán, akkor sem lesz villanykörte belőle. Az üzenete egyértelmű: nem a mostani oktatási rendszer javított változatára van szükségünk, hanem...

Tovább

Tudás vagy megfelelés?

A megfelelési kényszer nyomorult érzés. Ha jól megalapozzák, egy egész életet képes tönkretenni. A megfelelési kényszer rendszerint otthonról jön, a családtól. Ezért nincs mindenkinek. Akinek jutott, el sem tudja képzelni, milyen lehet az élet nélküle. Akinek nem jutott, annak az felfoghatatlan, milyen lehet úgy élni, hogy...

Tovább

A tudás és a TUDÁS

A tudás hatalom. Ezt már gyerekkorunkban megtanuljuk. De… Milyen tudás? A lottó nyerőszámai? A nagyember telefonszáma? A csalókód az örök élethez és ingyen lőszerhez a kedvenc játékunkban? Milyen tudás ad hatalmat? És hol lehet hozzájutni? Az iskola mennyiben ad TUDÁST és mennyiben csak tudást?

Tovább

Irénke néni titka avagy Mi tesz egy pedagógust legendává?

Néhány hete volt a 36 éves általános iskolai osztálytalálkozónk. Bizony, még pár év és Yoda mester átadja majd a helyét a buszon. A találkozóra meghívtuk a két alsós tanítónőnket...

Tovább

Egy radikális nézőpont az oktatásról 3. rész

Az első részben arról írtunk, hogy az oktatásnak valamilyen tevékenységben kell(ene) végződnie. Vagyis akkor beszélhetünk oktatásról, ha...

Tovább

Egy radikális nézőpont az oktatásról 2. rész

A cikkek célja az, hogy kicsit körbejárja, mi is kellene legyen az oktatás célja. Bár objektivitásra törekszünk, a végeredmény elkerülhetetlenül szubjektív lesz...

Tovább

Egy radikális nézőpont az oktatásról

Ez a cikk nem fog mindenkinek tetszeni. És akinek majd nem tetszik, annak nagyon nem. Lesznek, akik egyenesen felháborítónak találják...

Tovább

Ezt tanítsd meg a gyerekeknek az élvezetről!

Az élvezet az élet elidegeníthetetlen alkotóeleme. Túl a szigorúan vett biológiai létezésen (légzés, szívverés, keringés, stb.) akár odáig is elmehetünk, hogy ...

Tovább

Egyszerűség vagy egyszerűsítés?

Mindjárt a közepébe csapunk: az egyszerűség a talán legkívánatosabb cél az oktatásban. Az egyszerűsítés ezzel szemben...

Tovább

“Te mit tanítasz? Én? Gyerekeket.”

A címben szereplő idézet egy idős pedagógustól származik. Elmondása szerint mindig ezt feleli, amikor mások...

Tovább

Veled van az Erő

A múlt héten abban a kiváltságban részesültem, hogy Felföldi László pécsi megyéspüspök felkérésére előadást tarthattam...

Tovább